داستان پیراهن مشکی نساجی لغو شد بنزما در فکر ترک عربستان تونی کروس زمان خداحافظی‌اش از دنیای فوتبال را مشخص کرد تأکید و توصیه شهید سید ابراهیم رئیسی بر ورود فوتبال به مناطق محروم هادی رضایی در تالار مشاهیر فدراسیون جهانی والیبال سقف بودجه اعلام شد:بنویسید ۳۲۵ میلیارد، بخوانید ۵۰۰ میلیارد تاریخ و ساعت بازی بایرلورکوزن و آتالانتا در فینال لیگ اروپا | جاودانگی آلونسو یا تداوم غول‌کشی‌های گاسپرینی؟ روزبه چشمی در استقلال می‌ماند یا می‌رود؟ حضور وزیر ورزش در منزل شهید امیرعبداللهیان و سردار موسوی حجازی مجوز نشستن روی نیمکت استقلال را ندارد توافق پرسپولیس با اوسمار محرومیت هاشمی نسب بخشیده شد تقدیم نشان طلای پارادوومیدانی قهرمانی جهان به رئیس جمهور شهید کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس با نام «خادم‌الرضا» افشاگری مهم ممبینی در خصوص فساد در فوتبال+ ویدیو امیرقلعه‌نویی: آقای رئیسی پاداشی الهی گرفت برنامه سه هفته پایانی لیگ برتر فوتبال اعلام شد بوکسور مشهدی در ترکیب تیم ملی بوکس برای انتخابی المپیک مسابقات ورزشی تعطیل نمی‌شود سهیل مهدی بعد از برکناری در سازمان لیگ چه می‌کند؟
سرخط خبرها

ساعت دیدار منچستریونایتد و ویارئال| دومین فینال معتبر اروپا!

  • کد خبر: ۶۸۴۶۱
  • ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱
  • ۱
ساعت دیدار منچستریونایتد و ویارئال| دومین فینال معتبر اروپا!
منچستریونایتد و ویارئال امشب برای کسب جام لیگ اروپا به‌مصاف هم می‌روند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ ورزشگاه «پی‌جی‌ئی‌ارنا»‌ی لهستان از ساعت‌۲۳:۳۰ امشب میزبان ۲ تیم ویارئال و منچستریونایتد در فینال لیگ اروپا‌ست. در مرحله قبلی این بازی‌ها منچستریونایتد در ۲ بازی رفت‌و‌برگشت، رم را به توپ بست و مقدمات برکناری فونسکا را فراهم کرد و ویارئال هم توانست توپچی‌های لندنی را از گردونه بازی‌ها کنار بزند.


شاگردان سولسشر که فصل خوبی را پشت سر گذاشته‌اند، امشب تلاش می‌کنند تا اولین جام را در قامت مربیگری به مرد نروژی تقدیم کنند. در‌آن‌سوی‌میدان نیز ویارئال برای اولین‌بار در تاریخ نودوهشت‌ساله خود به فینال رقابت‌های مهم اروپایی رسیده و زیردریایی‌های اسپانیایی مطمئنا به‌سادگی از فرصت ایجاد شده نمی‌گذرند. مربی تیم اسپانیایی تخصص این لیگ و این جام را دارد. اونای امری برای پنجمین‌بار به فینال لیگ اروپا رسیده است؛ او در ۴ بار قبلی، ۳ بار با سویا قهرمان شد و یک‌بار با آرسنال به‌عنوان نایب‌قهرمانی دست یافت. امری در بین مربیان، رکورددار حضور در فینال رقابت‌های اروپایی است.

 

جرارد مورنو و کارلوس باکا مطمئنا خطرناک‌ترین بازیکنان ویارئال در بازی امشب خواهند بود که کار خط دفاعی منچستر را سخت می‌کنند. درآن سوی‌میدان نیز ادینسون کاوانی نشان داده است باوجود سن‌و‌سال بالایش، هنوز هم در اوج آمادگی قرار دارد و می‌تواند موی دماغ بازیکنان زرد‌پوش ویارئال شود. برونو فرناندز هم این فصل بدون‌شک ستاره اول و آخر شیاطین بوده و حالا ترکیب او و کاوانی، می‌تواند سولسشر را برای رسیدن به عنوان قهرمانی کمک کند.


حضور مگوایر و غیبت مارسیال در فهرست شیاطین سرخ

نام هری مگوایر در فهرست بازیکنان منچستریونایتد برای سفر به لهستان و رویارویی با ویارئال در فینال لیگ اروپا به چشم می‌خورد. به گزارش دیلی‌میل، به نظر می‌رسید حضور مگوایر در فینال غیر‌ممکن باشد؛ ولی این بازیکن امید خود را از دست نداده است و اوله گونار سولسشر هم وضعیت او را زیر‌نظر دارد. مگوایر که پس از مصدوم‌شدن در بازی با استون‌ویلا، ۴ بازی پایانی تیمش در لیگ برتر را از دست داد، فردا یک تست دیگر را پشت‌سر می‌گذارد تا شرایط او برای حضور در فینال سنجیده شود. با‌این‌حال به‌عنوان کاپیتان تیم، حتی اگر مگوایر به بازی پیش‌رو نرسد، حضور او در کنار هم‌تیمی‌هایش از بُعد انگیزشی نکته مهمی خواهد بود. گذشته از همه این‌ها، در فهرست بازیکنان اعزامی خبری از آنتونی مارسیال نیست؛ بازیکنی که این‌روز‌ها شایعه جدایی او از باشگاه و پیوستنش به تاتنهام شنیده می‌شود.


آمار ناامیدکننده در تقابل‌های رودررو؛ ۴ بازی، بدون گل!

طبق آمار‌و‌ارقام، فینال لیگ اروپا احتمالا جذاب و پرگل نخواهد بود. ویارئال با غلبه بر آرسنال و منچستریونایتد با غلبه بر آاس‌رم به فینال فصل ۲۰۲۰/۲۱ لیگ اروپا رسیدند. این ۲ تیم تاکنون ۴ بار در رقابت‌های اروپایی به‌مصاف یکدیگر رفته‌اند که در موردی عجیب هر ۴ بازی با تساوی ۰-۰ خاتمه یافته است: ۲ تساوی در مرحله گروهی لیگ قهرمانان فصل ۲۰۰۵/۰۶ و ۲ تساوی در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا فصل ۲۰۰۸/۰۹.


حضور دوباره فرگوسن در منچستر!

اوله گنار سولسشر در تلاش است تا همان روحیه فینال سال‌۱۹۹۹ چمپیونزلیگ را به بازیکنان خود تزریق کند و به‌همین‌منظور سر الکس فرگوسن نیز به‌همراه اعضای تیم یونایتد برای برگزاری دیدار فینال لیگ اروپا برابر ویارئال راهی شهر گدانسک شده است. یونایتد تنها یک بازی دیگر با کسب نخستین جام در دوران سولسشر فاصله دارد. شیاطین سرخ عصر دوشنبه از منچستر به مقصد گدانسک پرواز کردند و فرگوسن نیز در این پرواز آن‌ها را همراهی کرد. فرگوسن سرمربی‌ای بود که با هدایت او یونایتد به پرافتخار‌ترین دوران تاریخ خود رسید و بیشترین تعداد جام‌ها را کسب کرد.

 

سولسشر نیز البته در آن دوران یکی از بازیکنان سر‌الکس بود. معروف‌ترین لحظه دوران بازی سولسشر در سال‌۱۹۹۹ در نیوکمپ رقم خورد؛ جایی که یونایتد در وقت‌های تلف‌شده ۲ بار دروازه بایرن‌مونیخ را باز کرد تا شیاطین سرخ ۲ بر ۱ در فینال چمپیونزلیگ، با گل پیروزی‌بخش پسر نروژی، پیروز شوند. اکنون یونایتد تیم سولسشر است؛ اما فرگوسن نیز جذبه و کاریزمایی دارد که می‌تواند به تیم سولسشر روحیه بدهد و همچنین از دانش و خردی بهره‌مند است که به کار سرمربی نروژی خواهد آمد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حامد
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
0
0
۳ بر ۱ میشه
به نفع منچستر
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->